Proje, temel olarak araçların sürüş güvenliğinin en düşük seviyede olduğu viraj alma esnasında araçların mekanik aksamının doğurduğu ve aracın yola tutunmasını olumsuz yönde etkileyen sorunlara çözüm amacıyla geliştirilmiş. Sistem, mekanik olarak birçok çözüm denenmesine karşın tam anlamı ile bir sonuç alınamayan lastik ile yol arasında oluşan açı problemine optimum seviyelerde çözüm getiriyor.
Araçtan alınan hız, yanal ivme, aks açıları ve buna benzer birçok bilginin mikroişlemci tabanlı bir karar devresinden geçirilmesi ve bu devreden alınan sonuçlar doğrultusundaki düzenleme temel prensibi oluşturuyor. Alışılagelmişin dışında, boyca değişken olan üst aks taşıyıcı kolunun boyunun karar verilen noktaya getirilmesi yolu ile lastiğin yere göre açısının istenen değerlerde tutulması projenin ana fikrini oluşturuyor. Mikroişlemci Tabanlı Aktif Askı Donanım Sistemi’nin çalışma prensibine gelince öncelikle arabanın durum bilgisi alt aks kolunun açısının ölçümü ile elde ediliyor. Bu aşamda gerekli bilgiler kurulan G-sensöründen ve hız sensörlerinden alınan verilerden elde ediliyor. Sisteme bütünleşik olan mikrokontrol yongası bu verileri kendi algoritmasına göre çevirerek üst aks kolunun hizasına yerleştirilmiş olan servolar vasıtası ile üst aks kolunun uzunluğunu sürekli olarak istenen konumda tutuyor. Bu çerçevede üst aks kollarının uzunluklarına karar vererek aracın ağırlık merkezi değişmiş olsa da yada araç viraja girmiş olsa da; lastiklerinin yola sürekli olarak dik basması ve böylece güvenli sürüşün devamı sağlanıyor.
Bu problemi gidermek için atılan adımların büyük çoğunluğu, büyük bir fiyat kavgasının yaşandığı bu sektörde araç başına maliyetleri çok artırdığından, sadece prototip uygulamalarda yada fiyat olarak yüksek sınıf araçlarda yer bulabilmiş. Öte yandan projenin göz ardı edilemeyecek bir yan getirisi de araçların içine zaten girmiş olan bu karar verme devreleri ve sensörlerin araçlara yeni maliyetler yüklemeyeceği. Yalnızca aks kolunun boyunu değişken kılan ve araç aksamına hacim yada ağırlık olarak çok küçük bir getirisi olan bu mekatronik ünite ile projenin tamamının ekonomik sınıf araçlarda bile maliyeti artırmadan ve seri üretimi yavaşlatıcı bir etken olmadan uygulanabiliyor.
_________________
Cevapla:
Bütün konular: 138 Bütün postalar: 134 Bütün kullanıcılar: 9 Şu anda Online olan (kayıtlı) kullanıcılar: Hiçkimse